Osobní svoboda
Dítě si může vybrat aktivitu podle svých zájmů, určí si, s kým si bude hrát, s čím a na co. Volná hra pomáhá dítěti najít své místo v kolektivu, zároveň jej učí zodpovědnosti a sociálním a komunikačním dovednostem.
Start do nového dne
Děti potřebují zaběhané rituály a stanovené hranice, které umocňují pocit
bezpečí a klidu ve školce. Ranním kruhem děti společně zahájí nový školní
den. Jeho součástí je vyprávění, zpívání, cvičení, mimické cviky, relaxace apod.
Rozvoj dětí
Jedná se o aktivity v malých skupinách stejně starých dětí – vrstevníků, které jsou vždy propojeny s tématickými celky a upevňují porozumění probíraným tématům (matematické hry, výtvarné projekty, jazykové hry, rébusy, pohybové hry a soutěže, hry a cvičení v angličtině, hudební soutěže, zpěv a rytmické hry…)
Čerstvý vzduch
Procházky a pobyt na zahradě, jakož i výlety do okolí, jsou nezbytnou součástí sociálního života dětí, přispívají k jejich fyzické zdatnosti a posilují jejich imunitu, rozvíjejí motoriku, učí je samostatnosti, zodpovědnosti, spolupráci a toleranci.
Tématické akce
Projekty jsou vždy věnovány jednomu tématu, které je komplexně zpracováno více způsoby (hudba, výtvarná výchova, ekologická výchova, dramatická výchova…) a jeho závěru se někdy účastní i rodiče, ať už formou workshopů a společných aktivit či jen jako diváci.
Podpora rodinných vazeb
Často do programu zařazujeme odpolední či víkendové akce pro celou rodinu, pro příbuzné a známé. Chceme, aby školka byla pro všechny známým a bezpečným místem, kde je jim dobře a kde je to baví.
7,00 – 7,45 | příchod do školky |
7,45-8,15 | přesun do horní herny, volná hra |
8,15- 9,00 | ranní kruh –přivítání, protažení těla, logopedická cvičení, krátké seznámení s probíranými tématy |
9,00 – 9,30 | svačinka |
9,30 – 11,00 | hlavní činnost, práce ve skupinkách |
11,00- 12,00 | hygiena, převlékání a pobyt na zahradě, procházka |
12,00 – 12,15 | převlékání, příprava na oběd |
12,15 – 12,45 | oběd |
12,45 – 13,30 | klidové aktivity |
13,30- 14,30 | individuální předškolní příprava |
14,30 – 15,00 | svačinka |
15,00 – 17,00 | volná hra, kroužky |
7,OO - 8,15 |
příchod do školky a volná hra |
8,15 – 8,50 | ranní kruh –přivítání, protažení těla, logopedická cvičení, krátké seznámení s probíranými tématy |
8,50 – 9,00 | hygiena a příprava na svačinku |
9,00- 9,30 | svačinka |
9,30 – 10,30 | hlavní činnost, práce ve skupinkách |
10,30-11,30 | hygiena, převlékání a pobyt na zahradě, procházka… |
11,30-11,45 | převlékání, příprava na oběd |
11,45 – 12,15 | oběd |
12,15- 12,30 | příprava na odpočinek |
12,30 – 13,45 | odpočinek (spánek nebo relaxace) |
13,45 – 14,15 | vstávání a příprava na svačinku |
14,15 – 14,45 | svačinka |
14,45 – 17,00 | volná hra, kroužky |
7,OO – 8,15 |
příchod dětí, volná hra |
8,15 – 8,35 |
ranní kruh –přivítání, protažení těla, logopedická cvičení, krátké seznámení s probíranými tématy |
8,35 – 8,45 |
hygiena |
8,45 – 9,15 |
svačinka |
9,15 – 9,2O |
hygiena |
9,2O – 10,00 |
řízená činnost |
10,00 – 11,15 |
převlékání, hygiena, pobyt na zahradě nebo procházka, převékání, příprava na oběd |
11,15 - 11,45 |
oběd |
11,45 - 12,O0 |
hygiena a příprava na spaní |
12,O0 - 13,45 |
odpočinek |
13,45 - 14,15 |
obékání |
14,15 - 14,45 |
svačinka |
14,45 – 17,OO |
volná hra |
Podle čeho jsou děti rozděleny do oddělení?